اتنين من الناس
About Me


Name::اتنين من الناس
From::Tanta, Egypt

View my complete profile

اللى فات مامتـش

أهلا بيكم في بلدكم التانية .. مصر

Archives

سبتمبر 2006
أكتوبر 2006
نوفمبر 2006
ديسمبر 2006
يناير 2007
مارس 2007
مايو 2007
أكتوبر 2007

Whatever Here

Whatever Here. Tagboard maybe or more links

Spare

Take this out or add pics or links.

الأربعاء، سبتمبر ١٣، ٢٠٠٦

أنا متسلط .. اذن أنا موجود

دايما نسمع الكلام بتاع الشعب المصري طيب وكله تمام , ماشي يا سيدي علي عيننا وراسنا كمان , بس مش عارف ايه اللي حصل , أكيد كلكم واخدين بالك من ظاهرة "التسلط" , ودي طبعا ملهاش علاقة بالسلطة اللي بناكلها .. نجيب م الأول , لو حد فيكم شاف اتنين بيتخانقوا (منظر نايس خالص) أو حتى بيشدوا في الكلام بس , هتلاقي كل واحد مفيش علي لسانه غير كلام من نوعية: انتا مش عارف انا ابقى مين - انتا مش عارف انا ابن مين في مصر(ابن بارم ديله مثلا) - انتا مش عارف انا ممكن اعمل فيك ايه - انا اوديك في داهية(نوع من التغيير الواحد ماراحش في داهية قبل كده) .. بلاش دي , لو انتا ظابط لسه متخرج ومعلق دبورة واحدة , ملازم يعني (وحياتك بيبقوا لسه في الكلية) تلاقي عربيته ايه: تفييم ونمر سودا وابقى قابلني لو عرفت تقرا النمرة اصلا , وانتا يا حلو لو عملت كده ابقي شوف حد يجيبلك الرخص بقي (ويجيبلك كرامتك معاها) .. المشكلة ان كل واحد بيحاول باي طريقة انه يبقي متسلط ع الناس , طيب ايه الشطارة يعني انك تتنطط علي واحد غلبان اصلا (ماهو لو مش غلبان مش هتقدر تكلمه) .. بلا وجع دماغ يا راجل .. ربنا يصلح الاحوال
.. حكيم عيون ..

---------------------------------------------

1 Comments:

Anonymous غير معرف said...

احلا حاجه قلتها

ياعم حكيم

هيا بلاش وجع دماغ يا راجل

ده شعب كله ابن... مش عايز اكمل

المصيبه ان الشعب كله اخره يتكلم

بس

على العموم

بلا ش وجع دماغ وربنا يستر

٥:١٨ م  

إرسال تعليق

<< Home